Almtrawler 1320 

De 1200 AD heeft geen achtersalon, maar een overdekt achterdek en een extra hut onder het stuurhuis. Deze trawler heeft een dubbelknikspant.

Romp

De romp is opgebouwd uit 5 mm staalplaat. 4 mm staalplaat is gebruikt voor de bovenbouw. Trussen en liggers (met intervallen van 40 cm) zijn gemaakt van T-bar. Hoekbalken ondersteunen de vloer. De kielzool is 10 cm.

De geleverde scheepsromp omvat de volgende componenten:

  • RVS balustrades en zwembadladders 4 roestvrijstalen dubbele ankerpalen
  • Toegang tot de motorkamer 2 roestvrijstalen enkele ankerpunten
  • RVS balustrades op de fly bridge Zwemplatform
  • Stalen vloer boven machinekamer Verzonken luik op het achterdek
  • Kettingslot Staal mastbuis
  • Vloersteunen Gasflessencontainer (past 2)
  • Motorstichting Propeller-asbuis
  • Uitgebalanceerd roer Door-rompen
  • Helm on the fly bridge Hawse pijp

Klaar om te varen

Standaard zijn er twee ingebouwde 130 pk PERKINS-motoren met hydraulische reductiekasten inbegrepen. Interkoeling met natte uitlaten. De motoren worden bediend via een enkele bedieningshendel.

Instrumentenpanelen met twee motoren. Twee 3-bladige propellers met watergesmeerde roestvrijstalen schroefassen.

Dubbele hydraulische besturing met een teakhouten en een roestvrijstalen roer. Roestvrijstalen drinkwatertank met mangat (1.100 liter). Twee 200A-batterijen. Rubber spatbord rond de boot.

Volledig glas

Windows in aluminium frames. Centre-front wheel house heeft een driekwart scharnierend venster. Zes patrijspoorten in het dekhuis, waarvan vier scharnierend, en vier scharnierende patrijspoorten in de tweede cabine. Eén noodluik in het dekhuis. Eén tweedelige glas / aluminium ondergevel in de achterwand van de bovenbouw. Twee teak of aluminium schuifdeuren in het stuurhuis. Eén toegangsluik naar de vliegbrug.

Compleet afgewerkt

Het geheel van het schip boven de waterlijn is geïsoleerd met minerale wol, met uitzondering van de machinekamer, waarin geluidsisolatie is geïnstalleerd. Teak wordt gebruikt als standaard voor alle schrijnwerk, hoewel mahonie, kersenhout of as ook mogelijk is. De plafonds zijn afgewerkt met kunststof panelen. Binnen is het schrijnwerk afgewerkt met afgeronde hoeken, sierlijsten, gordijnranden enz. De dekboxafdekking is gemaakt van massief teakhout.

Lay-out kan worden ontworpen in volledige overeenstemming met de wensen van de klant.

De standaard lay-out is:

Fore:
Drie afzonderlijke tweepersoonshutten, hal, een douche / toilet en een extra toilet, beide voorzien van kunststof wanden en vloeren, een handpomptoilet, een douchemengkraan en een ingebouwde wastafel.
Wiel huis:
Deckhouse met hoekbank, tafel, hangelementen en een U-vormige keuken met een kunststof werkblad, een rvs spoelbak met mengkraan en een thermisch geïsoleerde vierpitskachel. Wielhuis met roer en stoel. Ook een trap naar het bovendek, waaronder een kast en een koelkast van 100 liter.

Electrics:
24V, bestaande uit halogeenspots, cabineleeslampen, 2 x dekverlichting, navigatieverlichting, machinekamerverlichting, voldoende stopcontacten, schakelpaneel, zekeringkast, waterdruksysteem, afzuigkap, boiler, twee ruitenwissers, claxon, diepte sirene & log, gasdetector, lenspomp, douche- en afvalwaterpompen.

Lak en beschermende lagen:

De buitenkant van het schip is gestenigd en gegrond met een laag epoxy. Het schip is geverfd met tweecomponenten AWLGRIP (Sikkens) verf in de kleur van uw keuze. Het binnentimmerwerk is drievoudig gevernist met zijdeglansvernis.

Stoffering:

Polyethermatrassen (type 35), 12 cm dik met damastbedekking. Op maat gemaakte kussens met een keuze aan hoezen. Client kan kiezen uit een breed scala aan gordijnen en vloerbedekking.

Diversen:

Heteluchtverwarming, rvs afvalwatertank, 3 meter aluminium mast, handbediende ankerlier met anker en 30m ketting. 3 brandblussers, 4 fenders, 4 meerpalen, vlaggenmast en vlag. Gasfles, windscherm en afdekkingen voor het dashboard buitenshuis en roer.


Alle Alm-jachten zijn CE-goedgekeurd.

bestek

  • Totale lengte: 14.40m
  • Totale breedte: 4.5m
  • Diepgang: +/- 1,25m
  • Opruiming (incl. Mast): +/- 3,5m
  • Waterverplaatsing: 22 ton
  • Materiaal: staal
  • Brandstof: 2.250 liter
  • Zwart / grijs water: 1.000 liter
  • Motoren: 2 x 130 pk Perkins